"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

Marcel Borst mag zich een jaar lang de ‘Meest Invloedrijke Recruiter’ noemen.

Voor de twaalfde keer op rij is dit jaar de verkiezing “Meest Invloedrijke Recruiter” gehouden. Tijdens deze jaarlijks terugkerende verkiezing strijden recruiters om de eer de meest invloedrijke recruiter van het jaar te worden. Vandaag zijn zowel de winnaars van Publiekprijs als de winnaars van Juryprijs bekend gemaakt. De winnaars hebben uit handen van organisator Bas Westland tijdens een bijzonder verrassingsbezoek coronaproof hun Award ontvangen.

Een vakjury koos is Marcel Borst, Recruitment / Marketing Manager bij Bluetech Engineering, als de winnaar.  Naast de overall prijs wordt hij ook tot de meest invloedrijke Recruitment Marketeer uitgeroepen. Luuk Jan Feitsma, Recruitment Scientist bij GoDataDriven, mag zich van de vakjury de meest invloedrijke Corporate Recruiter van het afgelopen jaar noemen. En met een meerderheid van publieksstemmen is Sebastiaan Cové van Time to Hire dé overall winnaar van de Publieksprijs.

De Verkiezing Meest Invloedrijke Recruiter 2020

Voor de verkiezingen streden 21 genomineerden voor de Juryprijs en 21 genomineerden voor de Publieksprijs. Ze verzamelden samen meer dan 5.000 stemmen. Tot op het laatste moment was het in verschillende categorieën een verrassing wie van de genomineerden uiteindelijk op de meeste stemmen van het publiek kon rekenen én wie er door de vakjury tot winnaar van de verkiezing uitgeroepen zou worden.

Een Juryprijs en een Publieksprijs

Dit is het derde jaar dat er zowel een Publieksprijs als een Juryprijs wordt uitgedeeld. De Publieksprijs gaat naar de genomineerde recruiter, die de meeste stemmen overall heeft verkregen, daarnaast is er per categorie (Agency, Corporate, Interim, Talent en Recruitment Marketing) ook een winnaar. Wie de meeste stemmen heeft in een categorie, is de winnaar van die categorie.

Voor de Juryprijs beoordeelt een vakjury vijf video-vragen die de genomineerde recruiters via het videointerviewplatform Cammio hebben beantwoord. Om zich goed voor te kunnen bereiden op het beantwoorden van deze video-vragen, kregen de genomineerden de kans om online deel te nemen aan een trainingsvideo van Cammio en aan een video van de Jelmer Zuidema, de winnaar van vorig jaar.

De uitdagende taak om uit al deze video-antwoorden een winnaar te kiezen, lag dit jaar bij de vakjury die bestond uit Gusta Timmermans (voorzitter Recruiters United), Marco Hendrikse (manager Marketing & Content bij de Academy for Recruitment), Arnold Jansen (winnaar Juryprijs 2019 en Principal Consultant bij PHIND) en Koen Roozen (docent (strategisch) Recruitment aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en Partner bij Het Recruitingkantoor & Het Mobiliteitkantoor).

Vandaag zijn alle prijswinnaars verrast met een bezoekje van organisator Bas Westland. Met een lied op maat en persoonlijk award werden de winnaars vandaag in het zonnetje gezet.

 

De ZiPredactie plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. (contact: info[AT]zipconomy.nl) Bekijk alle berichten van ZiPredactie