ZiPredactie 19 december 2011 0 reacties Print Je social network beter leren kennen met Memory. App combineert aloud spel met online sociale netwerken.App’s voor je mobiele telefoon zijn blijkbaar ook populair aan het worden in de wereld van interim professionals. Daags na de tarieven app van FNV Zelfstandigen, lanceert Victor Mundi vandaag een App die het mogelijk maakt om de namen, verjaardagen en interesses van jouw contacten uit Facebook, LinkedIn en Google+ beter te onthouden. Het doel van deze gratis app is het versterken van bestaande vrienden-, collega- en zakenrelaties als tegenwicht op de trend tot het verzamelen van zoveel mogelijk (oppervlakkige) contacten. Handig ook voor recruiters… Net als bij Wordfeud probeert VictorMundi zo een klassieke spel nieuw leven in te blazen namelijk het memoriespel. Benieuwd of het net zo’n rage wordt. Spelenderwijs je sociale netwerk beter leren kennen Volgens onderzoek van Robin Dunbar kan een mens slechts met 150 mensen een stabiele sociale relatie onderhouden: het zogenaamde “nummer van Dunbar”. Het aantal vrienden op sociale netwerken zoals Facebook, LinkedIn en Twitter bedraagt echter vaak meer dan deze 150 mensen en het is praktisch onmogelijk hiermee een waardevolle band te hebben. De social memory game van Victor Mundi biedt hierbij echter uitkomst: spelenderwijs leer je gezichten, namen, woonplaatsen, beroepen, studies, interesses en verjaardagen uit je hoofd kennen. Deze informatie hoef je bovendien niet zelf te verzamelen: de app importeert deze vanuit jouw Facebook-, LinkedIn- en Google+-netwerken en categoriseert alle gegevens automatisch. Victor Mundi is het ondernemersplatform dat sinds zijn officiële lancering in maart 2011 meer dan 30.000 leden heeft verzameld in Nederland. Omdat netwerken een van de belangrijkste en meest succesbepalende activiteiten is van de ondernemende leden van het platform, heeft Victor Mundi hiervoor het sociale memoriespel ontwikkeld. Meer parate kennis en diepgang Uit onderzoek van Victor Mundi onder 516 zelfstandig ondernemers, blijkt namelijk dat het ernstig is gesteld met de diepgang van relaties met vrienden, kennissen en zakelijke contacten. 73% van deze ondernemers blijkt weleens in een restaurant benaderd te zijn door een van zijn contacten, zonder diegene te herkennen. Bovendien is 80% het afgelopen jaar minimaal eenmaal de verjaardag van een goede vriend of vriendin vergeten. Een ander, wellicht minder verrassende statistiek: 91% van de ondernemers is meerdere malen bij een extern project betrokken geweest waarbij hij niet de namen en achtergronden van zijn collega’s kende. De social memory game van Victor Mundi gaat tegen deze trend van sociale oppervlakkigheid in: door het aloude memoriespel te spelen met de gezichten, namen, woonplaatsen, beroepen, studies, interesses en verjaardagen van alle mensen uit jouw netwerk, zullen de drie onderzochte situaties niet of veel minder voorkomen. De app is vanaf vandaag officieel uit de testfase en beschikbaar in de App Store en op de Android Market. persbericht, social media Print Over de auteur Over ZiPredactie De ZiPredactie plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. (contact: info[AT]zipconomy.nl) Bekijk alle berichten van ZiPredactie