ZiPredactie 11 april 2018 0 reacties Print Waarom Driessen HRM verder gaat als Driessen GroepDe afgelopen jaren groeide de Helmondse HR-dienstverlener Driessen HRM steeds verder door. Het succes leidt er nu zelfs toe dat het bedrijf zichzelf in drieën deelt.Als je bedrijf 25 jaar bestaat, dan geef je natuurlijk een feestje. En dat deed HR-dienstverlener Driessen HRM de afgelopen week dan ook. Al hebben ze daar in Helmond zo hun eigen ideeën over hoe zo’n feestje vorm en inhoud te geven. Rond de hoofdkantoren werd een heus festivalterrein opgetrokken. En het aldaar gehouden ‘Festival Groei’ nam maar liefst vier dagen in beslag, waar de Brabantse hartelijkheid vanaf spatte. © Twycer / www.twycer.nl Op de dag voor klanten en relaties zorgden nationale en internationale sprekers voor de nodige inspiratie. En gaf CEO Jeroen Driessen een kijkje in de keuken over zijn visie op hoe een sterk werkgeversmerk te bouwen. De optelsom van ‘purpose’ + ‘pleasure’ Werkgeluk is voor Jeroen Driessen – zoon van de oprichter en naamgever – de optelsom van ‘purpose’ + ‘pleasure’. Het klinkt simpel uit de mond van Jeroen: “Gelukkige medewerkers leiden tot gelukkige klanten, een goede groei en een gezonde winst.” Een enorme eyeopener is zo’n uitspraak dan ook niet. Maar wel verfrissend om te horen van iemand die het ook nog zelf, met overtuiging, in de praktijk probeert te brengen. En met succes, zo blijkt, want het bedrijf groeit nog steeds hard door. Goed bekend als uitgangspunt Elkaar kennen is een ander tamelijk eenvoudig uitgangspunt dat Driessen omarmt. ‘Goed Bekend’, heet dat, in Driessen-termen. Weten wie je collega’s zijn. En zorgen dat die medewerkers dat ook kunnen weten, via bijvoorbeeld een simpel online quizje met foto’s, een koffiemok met de naam erop of het faciliteren van de gezamenlijk lunch. Achter die simpele instrumenten zit een doordacht ontwerp dat ook letterlijk vertaald is in het ontwerp van een nieuw gebouw van Driessen. Soms best een dilemma Elkaar kennen en als bedrijf groeien, dat is in de praktijk soms best een dilemma, aldus Driessen. “Groei is goed en gezond. Door die groei zitten we nu op 500 medewerkers. Dan kan je simpelweg niet meer verwachten dat iedereen iedereen kent. En toch willen we vasthouden aan ons uitgangspunt van ‘Goed bekend’.” Driessen gelooft sterk in de theorie van Dunbar’s number, het idee dat iemand zo’n beetje met maximaal 150 individuen een stabiele, sociale relatie kan onderhouden. Dat inzicht leidde tot een tamelijk rigoureus besluit bij Driessen. Het bedrijf gaat verder als groep met meerdere bedrijven: Driessen, IJK, Driessen Professionals, Mensium, The Solutions Factory en Kans!. We maken de stap van familiebedrijf naar een familie van bedrijven zo legt Driessen het zelf uit. Het worden bedrijven met een eigen positie, en eigen doelstellingen. Allemaal onder de vleugels van Driessen Groep. Eerst tevreden, dan succes “De mensen hier zijn niet tevreden omdat Driessen succesvol is”, zegt de CEO. “Driessen is succesvol omdat de mensen tevreden zijn! Ik ben er stellig van overtuigd dat de wil om te presteren, om het goed te doen voor je klanten, uit jezelf moet komen. Dat kan ik niet opleggen. Ik kan ook geen ‘sense of urgency’ creëren. Een koorddanser weet of er een vangnet onder hem hangt of niet. Die kun je ook niet voor de gek houden.” © Twycer / www.twycer.nl Plezier Jeroen Driessen vertelt zijn verhaal met overtuiging. Maar hij zegt er ook bij dat hij natuurlijk ook niet 100% zeker weet of zijn plan gaat werken. “Een zanger zei eens: ‘Morgen ga ik het mooiste liedje schrijven’. Dat vind ik een prachtig uitgangspunt om het steeds weer beter proberen te doen. Dat probeer ik zelf ook en dat wil ik ook overbrengen. En terwijl we dit doen willen we er ook nog een hoop plezier aan beleven.” Driessen, nieuws, reijn Print Over de auteur Over ZiPredactie De ZiPredactie plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. (contact: info[AT]zipconomy.nl) Bekijk alle berichten van ZiPredactie