Arthur Lubbers 10 januari 2019 0 reacties Print ZeroChaos wil doorgroeien als Workforce LogiqZeroChaos heet voortaan Workforce Logiq. Die nieuwe naam past beter bij de groeiplannen van de Amerikaanse aanbieder van MSP- en VMS-oplossingen. En die ambities zijn er zeker ook voor de Nederlandse markt. ZiPconomy in gesprek met Kevin Schrijer, die als business development manager vanuit Amsterdam Workforce Logiq in Nederland aan de man brengt. Waarom de naamsverandering? “ZeroChaos heeft veel naamsbekendheid en heeft ons ook veel gebracht. De naam paste goed bij de tijd dat het managen van inhuur voor bedrijven heel ingewikkeld en onoverzichtelijk was – wij hebben de klanten geholpen bij het oplossen van die chaos bij de inhuur”, zegt Schrijer. Maar de inhuurmarkt is verder geprofessionaliseerd en dat geldt ook voor ZeroChaos, vandaar de naamsverandering. “Workforce Logiq als merknaam draagt onze toegevoegde waarde beter uit. Het draait namelijk om het combineren van menselijke en datagedreven informatie, waardoor personeelsmanagement eenvoudiger wordt voor de HR- en inkoopafdeling”, zegt CEO Jim Burke in het persbericht. Schrijer licht dit toe: “Workforce staat voor mensen (on-site MSP-dienstverlening) en IQ staat voor het eigen, slimme systeem (VMS) dat data waardevol maakt voor de klant.” Slimme data Workforce Logiq wil hiermee ook duidelijk maken aan de markt dat het bedrijf zich meer gaat focussen op business intelligence. AI-gedreven recruitmentmodellen leveren steeds meer slimme data die hr en inkoop helpen het juiste talent op het juiste moment aan te trekken. De oplossingen van Workforce Logiq, waaronder Managed Service Provider (MSP)-, Vendor Management System (VMS)- en Recruitment Process Outsourcing (RPO)-programma’s, voorzien HR en inkoop steeds meer van kennis en inzicht hiervoor. “Die slimmere data komt via dus via ons eigen VMS”, zegt Schrijer. Want hét grote voordeel van Workforce Logiq is volgens hem dat zij zowel mensen als systeem leveren. “Natuurlijk kunnen wij ook met andere systemen uit de voeten, maar als een klant from scratch begint, bieden wij mensen en systeem ineen. Dat is een concurrentievoordeel dat ook in de nieuwe naam tot uitdrukking komt.” Groeiplannen Nederland Sinds de oprichting in 1999 is ZeroChaos uitgegroeid tot een globale speler die wereldwijd voor drie miljard dollar aan uitgaven managet. Met ondersteuning van de The Carlyle Group, een wereldwijd opererende investeringsmaatschappij, is Workforce Logiq inmiddels actief in 50 landen en heeft het meer dan 1.000 werknemers in dienst. Schrijer: “De dienstverlening staat overal, in elke tijdszone. We hebben vier Global Solutions Centres. Nu is het de bedoeling om verder te groeien.” Ook in Nederland, waar Workforce Logiq momenteel twee grote klanten bedient, NetApp (cloudoplossingen) en PPG (chemie). Als het aan Schrijer ligt worden dat er natuurlijk meer. “Bedrijven gaan natuurlijk niet over een nacht ijs als het gaat om in- of overstappen naar een andere MSP. Dus komend jaar is het een kwestie van zaaien. Wij zijn nu druk bezig om lokale prospects te benaderen met de boodschap ‘overweeg ons serieus als valide alternatief’.” SOW Volgens Schrijer kan Workforce Logiq bijdragen aan verdere professionalisering van inhuurmarkt, bijvoorbeeld bij Statement of Work (SOW)-trajecten. “In Nederland zijn de normale inhuurprocessen over het algemeen goed geregeld, maar SOW is bij ons lang blijven liggen, terwijl dat in de VS de normaalste zaak van de wereld is. Je ziet nu in Nederland dat SOW bij grote inleners ook steeds populairder wordt. Onze oplossingen sluiten daar goed bij aan.” marktinformatie, MSP, vms Print Over de auteur Over Arthur Lubbers Arthur Lubbers is redacteur bij ZiPconomy Bekijk alle berichten van Arthur Lubbers