ZiPredactie 8 maart 2019 0 reacties Print “Upgraden van netwerk is must voor vrouwelijke ondernemers”“Als online ondernemer is het noodzaak om bij te blijven en in je netwerk te investeren”, stelt Jeanet Bathoorn, VrijheidsOndernemer en auteur. Zeker vrouwelijke ondernemers zouden dat moeten doen, vindt Bathoorn, om hun kennis en netwerk te kunnen upgraden. Vandaag – op internationale Vrouwendag – neemt zij met een aantal Europese onderneemsters deel aan het jaarlijkse Social Media Marketing World congres in de Verenigde Staten.“Vrouwelijke ondernemers verdienen te weinig”, stelt Jeanet Bathoorn, VrijheidsOndernemer en auteur, “en ze hebben het aan zichzelf te wijten. Ze durven doorgaans niet te investeren in de marketing van hun eigen bedrijf.” Bathoorn – voorheen social media-expert – heeft wel die ontwikkeling doorgemaakt en is voor het jaarlijkse Social Media Marketing World congres in de Verenigde Staten. “Ik ben hier om inspiratie op te doen omtrent de nieuwste online marketing-ontwikkelingen. En het is een upgrade voor mijn netwerk.” Als online ondernemer is het noodzaak om bij te blijven en in je netwerk te investeren, stelt Bathoorn. “Daarom vlieg ik een paar keer per jaar naar conferenties en congressen toe om de laatste ontwikkelingen te horen. Vandaag – op internationale Vrouwendag – ben ik San Francisco, aan het begin van een roadtrip naar Las Vegas om te eindigen in San Diego, voor de conferentie. Ik doe deze reis met een IJslandse onderneemster, die ik ook online ontmoet heb.” Internetbedrijf Juist voor vrouwen biedt het internet een platform om een bedrijf op te richten. “Daarom is kennis van marketing essentieel om je bedrijf te boosten en te laten groeien. Bovendien, met een relatief eenvoudig budget kun je een bedrijf opzetten en runnen. Je bent niet afhankelijk van de bank, voor een starterslening. “Het enige dat nodig is, is wat lef en zelfvertrouwen, en natuurlijk een goed product of goede dienstverlening.” Over de grens kijken Bathoorn adviseert Nederlandse vrouwen echt over de grens te kijken en contact te leggen met vrouwen uit andere West-Europese landen. “De richting van het vrouwelijk ondernemerschap in Nederland is vaak niet mijn richting. Veel Nederlandse onderneemsters denken te klein, denken niet als een bedrijf.” Het valt haar al jaren op dat de Noord-Amerikaanse ondernemersmentaliteit er altijd op gericht is om een bedrijf op te bouwen en omzet te genereren. “Dit in grote tegenstelling tot de vele hobby-ondernemers die Nederland kent.” Meetups in Verenigde Staten Bathoorn haalt bij het Social Media Marketing World congres in de Verenigde Staten de nieuwste inzichten op marketinggebied op. Tijdens haar verblijf in de VS schrijft zij niet alleen een Engelstalig boek, maar houdt zij ook drie meetups met lokale ondernemers in San Francisco, Las Vegas en San Diego. Voorafgaand aan het congres organiseert Bathoorn een diner met Europese vrouwelijke ondernemers in San Diego. “Ik wil dat Europese vrouwelijke ondernemers elkaar daar ontmoeten, met dezelfde expertise en mindset.” Als VrijheidsOndernemer organiseert Jeanet Bathoorn in november met 100 ondernemers op internationale transatlantische cruise, de zesde VrijheidsOndernemers Cruise waarbij ze met 100 internationale ondernemers de oceaan oversteekt. Tijdens deze cruise werken ze aan hun verdienmodel, mindset, online marketing, branding en nog meer. netwerk, personal branding Print Over de auteur Over ZiPredactie De ZiPredactie plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. (contact: info[AT]zipconomy.nl) Bekijk alle berichten van ZiPredactie
achtergrond - Hoe bereid je je voor op een krimpende arbeidsmarkt? Frank Roders (Compagnon) geeft vijf tips