"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU
between intake

“In je joggingbroek achter je laptop een intakegesprek met de opdrachtgever? Wij denken van niet!”

Between Staffing is ervan overtuigd dat een kandidaat zich maar één keer goed kan presenteren. En dat is niet vanuit huis. Daarom stellen zij geïsoleerde intakekamers in Rijswijk beschikbaar die een fysiek gesprek met de opdrachtgever zoveel mogelijk benadert.

De Coronacrisis vraagt veel aanpassingsvermogen van bedrijven. Between Staffing  bemiddelt  ICT interim professionals voor grote opdrachtgevers, zoals multinationals en ministeries. Juist hun persoonlijke benadering “The Power of Personal Staffing” stelt hen voor een dilemma nu persoonlijk contact zoveel mogelijk vermeden moet worden. “Maar het past binnen onze bedrijfscultuur om voor elk dilemma een oplossing te bedenken” zegt Hanswerner Davids, commercieel directeur.  Zo vonden zij een goed en veilig alternatief voor het laten doorgaan van de fysieke intakes. Vanaf vandaag stellen zij geïsoleerde intakekamers in Rijswijk beschikbaar die voldoen aan alle veiligheidsnormen die het RIVM stelt.

“Wij menen dat een kandidaat maximaal de gelegenheid moet krijgen om zich te presenteren. En dat is niet vanuit een huiselijke omgeving met de hond, kinderen of ruis op de achtergrond. Dat verstoort het serieuze karakter van het gesprek. Bovendien doet het ook geen recht aan de vraag van onze opdrachtgevers” legt Davids uit.

“We ontvangen de kandidaat op locatie, er wordt koffie en thee aangeboden en vervolgens gaat de kandidaat de geïsoleerde, hygiënisch gecontroleerde intakekamer binnen. Om vervolgens in alle rust, voorzien van goede akoestiek en camera, via skype het gesprek met de opdrachtgever te voeren.”

Werkelijkheid benaderen

Noem het een psychologisch effect, maar de spanning van ‘op sollicitatiegesprek’ gaan, levert een beter beeld op van hoe de kandidaat zich gedraagt, meent Davids. De situatie benadert de werkelijkheid zoveel mogelijk: het reizen, de ontvangst, ergens naar binnen en weer naar buiten gaan. Zelfs de geografische richting van de ministeries wordt benaderd; de intakekamer in Rijswijk ligt aan de rand van Den Haag. Het gesprek met de opdrachtgever zelf vindt overigens nog wel via skype plaats. Maar vele malen professioneler dan vanuit huis, zegt Davids.

Om de veiligheidsnormen van de RVIM te waarborgen wordt gewerkt met een checklist. Daarin zijn aspecten ten aanzien van gebruik van de ruimte en hygiëne opgenomen die na elk bezoek gecontroleerd worden. Gaat Between Staffing de intakekamers ook aan derden aanbieden? “Om de veiligheidsnormen te kunnen garanderen zijn de intakekamers vooralsnog voor eigen gebruik. Maar wie weet, als deze periode van maatregelen langer aanhoudt, is delen denkbaar.”

Joke Twigt was jarenlang zelfstandig interim-manager. Zij heeft uiteenlopende opdrachten uitgevoerd bij o.a. overheid, non-profit organisaties en financiële dienstverlening, zowel nationaal als internationaal. Zij stapte uit de opdrachtuitvoering en behield connectie met het vak door erover te gaan schrijven. Zij is redacteur interim-management voor ZiPconomy. Bekijk alle berichten van Joke Twigt

2 reacties op dit bericht

  1. Eens. Denk maar aan de opmerking “je krijgt geen tweede kans om een goede eerste indruk te maken”. Denk er dus niet te lichtvaardig over, want het is onderzocht dat een slechte eerste indruk maar liefst 7 positieve indrukken nodig heeft om het totale beeld te neutraliseren.

    • Intake altijd serieus nemen, anders beledig je de tegenpartij. Maar beoordeling op basis van uiterlijk en kleding is best wel sneu eigenlijk, maar blijkbaar zijn er banen waar dat zwaar weegt en dan bedoel ik niet als verkoper in een kledingwinkel