"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

Nétive Connect, de brug tussen VMS en matchingsoftware

Elke intercedent of consultant herkent het – het moeten overkloppen van gegevens uit een vendor management systeem (VMS) naar het systeem waar de uitzend- of detacheringsorganisatie zelf mee werkt. Dat kost tijd (dus geld) en marge. Nétive claimt met de nieuwe tool Connect de missing link gevonden te hebben.

“Wij constateren in de praktijk al een tijdje dat de brug tussen een VMS en matchingsoftware ontbreekt. Dit deel van het inhuurproces is nu niet geautomatiseerd”, weet Mike van der Wal, Directeur Product Development bij Nétive. Aan Van der Wal als productontwikkelaar de taak vanuit Nétive dit hiaat in automatisering te overbruggen. En dat is gelukt. De oplossing heet: Nétive Connect, een tool voor het uitwisselen van gegevens tussen Nétive VMS en de systemen van uitzend- en detacheringsorganisaties.

Hele ketenproces

Nétive zegt met Connect een unieke tool in handen te hebben; het is dé aansluiting met de hele HR-keten. “De Nétive-filosofie is ‘samen werken aan een betere arbeidsmarkt’ en Connect faciliteert precies dat. Het laat het hele inhuurproces, de hele keten, beter functioneren”, zegt Eric Noorlander. De Commercieel Directeur heeft veel ervaring in de flexmarkt opgedaan (onder meer bij Adecco, Maandag en Yacht) en wil vanuit Nétive graag de obstakels weghalen waar uitzenders dagelijks mee te maken hebben. “Ik geloof in een flexibele arbeidsmarkt waarin opdrachtgevers, leveranciers en kandidaten optimaal kunnen presteren wanneer zij zich zonder veel belemmeringen (tijdelijk) met elkaar kunnen verbinden.”

No-brainer

Het enthousiasme over de eigen nieuwe tool wordt inmiddels gedeeld in de markt. “We bevinden ons nog in de start-upfase. Er is een bekende leverancier van matchingsoftware die met een aantal klanten voor het eerst met Connect werkt. Maar van alle kanten zijn de reacties positief. In de meeste gesprekken hoor ik ‘waarom bestaat dit niet al lang?’ en ‘wanneer kunnen we ermee aan de slag?’ Het is voor de meeste mensen echt een no-brainer”, zegt Van der Wal.

Minder kosten, meer marge

Minder kosten, meer marge – zo belooft Nétive met Connect. Noorlander geeft een voorbeeld: een intercedent of consultant krijgt nu vaak een aanvraag per mail binnen. De informatie uit dat mailtje moet worden overgetikt in het eigen systeem (portal). Dagelijks zijn ze uren (en dus veel kosten) kwijt door het handmatig moeten overtikken van alle gegevens. Tijd die beter aan klanten kan worden besteed.

En er is volgens Noorlander nog een belangrijk voordeel van automatiseren van gegevensoverdracht tussen systemen. Een mailtje met een aanvraag kan gemakkelijk over het hoofd worden gezien of als niet interessant worden beoordeeld. Hierdoor blijft onbedoeld een kans liggen. “Door dit te automatiseren leg je de keuze voor de selectie zo laat mogelijk in het proces. Door gebruik te maken van slimme toepassingen en automatisch matchen, genereer je meer aanbod, kun je meer kandidaten vinden. En dus kun je meer marge maken terwijl jouw klanten ook nog eens meer tevreden zijn.”

Waarom webinar bijwonen?

Noorlander en Van der Wal gaan tijdens de komende Webinar Week (van 14 t/m 18 februari a.s.) alle ins en outs over Nétive Connect uit de doeken doen. “Na de sessie weet je als uitzender of detacheerder dat Connect er is, wat het doet en bij wie je hiervoor terecht kunt”, zegt Van der Wal. Hij gaat ervan uit dat uitzenders en detacheerders na het webinar zo enthousiast zijn, dat zij hun softwareleverancier gaan vragen om te worden aangesloten op Connect.

En dat is ook precies de bedoeling, voegt Noorlander toe. “We willen andere softwareleveranciers triggeren om bij het Connect-platform aan te sluiten en deze dienstverlening voor hun klanten op te starten. Om het werk voor hun klanten samen te vergemakkelijken. Om het inhuurproces beter te laten functioneren en zo de arbeidsmarkt beter te laten werken.”


Webinar week

Geïnteresseerd om het webinar van Nétive bij te wonen tijdens de Webinar Week? Meld je dan aan via de site van Werf&, dat samen met ZiPconomy de Webinar Week organiseert.

De ZiPredactie plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. (contact: info[AT]zipconomy.nl) Bekijk alle berichten van ZiPredactie