HeadFirst Group 26 oktober 2022 Eén reactie Print Nu álle zzp’ers toegang tot Select Professionals services om praktische zaken goed te regelenArbeidsongeschiktheidsvoorziening. Check! Aansprakelijkheidsverzekering. Check! Facturen. Check! Of toch niet? Met de Select Professionals services van HeadFirst Group kunnen nu álle zzp’ers ondernemerszaken in één keer afvinken, ongeacht of zij via het platform Select aan een opdracht werken. Dat stemmetje in je hoofd Misschien heb je de uitspraak voorbij zien komen langs de snelweg: ‘Een slimme zzp’er krijgt snel uitbetaald.’ Met daaronder de toevoeging: ‘Zeg je elke maand weer tegen jezelf.’ Het is een van de uitingen van de nieuwe campagne van de Select Professionals service. Florine Onderwijzer, Managing Director Professionals & Partners services: “De focus van zelfstandig professionals ligt op de opdracht. Praktische zaken, die ook geregeld moeten worden, schuiven daardoor vaak naar de achtergrond. Ondertussen hebben ze dat zeurende stemmetje in het hoofd, dat ze het toch écht een keer moeten gaan regelen; die arbeidsongeschiktheidsvoorziening, cyberverzekering of bijscholing.” Select, het platform van HeadFirst Group, biedt daarom al sinds 2012 de helpende hand aan zelfstandig professionals met de Select Professionals services. “Door de jaren heen hebben we de services continu geprofessionaliseerd, bijvoorbeeld door een zorgvuldige selectie van de beste partners. De meest recente vernieuwing is dat álle zelfstandig professionals gebruik kunnen maken van Select Professionals services. Dus niet alleen professionals die via HeadFirst Group aan het werk zijn.” Inspelend op behoefte Florine: “Voorafgaand aan deze stap, hebben we uitgebreid onderzoek gedaan. Hieruit kwam naar voren dat professionals die via HeadFirst Group waren ingezet de Select voordelen wilden blijven afnemen, bijvoorbeeld als een nieuwe opdracht via een andere intermediair ging verlopen. Ook zelfstandigen die niet eerder via ons platform aan de slag gingen, bleken behoefte te hebben aan doorlopende services en advies.” Een paar voorbeelden van zaken die professionals direct kunnen afvinken met de Select Professionals service: Snelle betaling van facturen. “Je bent niet meer afhankelijk van de betaaltermijn van een opdrachtgever. Stel: de opdrachtgever heeft een standaardbetaaltermijn van 30 dagen. Een professional krijgt dan altijd binnen 8 dagen betaalt of zelfs binnen 2 dagen (met Excellent).” Een arbeidsongeschiktheidsvoorziening (met Excellent). “Met de iCommunity Crowdsurance kun je heel laagdrempelig deel uitmaken van een arbeidsongeschiktheidsvoorziening –- door het beantwoorden van slechts één vraag.” Learning en ontwikkeling. “In het Learningportaal Select Academy kun je onbeperkt een breed aanbod aan online trainingen activeren. Staat een (gecertificeerde) training niet bij het aanbod, dan kun je deze vaak met korting alsnog aanschaven.” Ook persoonlijk advies “Uit ons onderzoek bleek ook dat mensen, ondanks alle digitale platforms, vooral graag zakendoen met mensen. We bieden daarom persoonlijke services. Zoals advies voor een passend uurtarief. Of advies bij een juridisch conflict. Maar ook een jobcoach, waarmee je vier uur per jaar kunt sparren over je carrièrepad. Dat doen we zelf, of in samenwerking met onze partners.” “Door samen te werken met zorgvuldig gekozen partners heb je als zelfstandig professional één loket, één aanspreekpunt om al deze zaken te regelen. Select Professionals services is op deze manier gericht op het faciliteren en begeleiden van de ‘life long flexible career’. “We leveren daar een bijdrage aan door zelfstandig professionals in zo veel mogelijk facetten van het ondernemerschap te ondersteunen. Zodat zij zich zo eenvoudig mogelijk van opdracht naar opdracht kunnen bewegen.” Premium of Excellent Je betaalt per gewerkt uur, dus: alleen kosten als je inkomsten hebt. Voor Premium is dat €3,50 per gewerkt uur en voor Excellent €4,50. En je profiteert doorlopend van alle voordelen van Select, ook als je via een andere intermediair of direct bij een opdrachtgever aan de slag gaat. aov, facturen, HeadFirst Print Over de auteur Over HeadFirst Group HeadFirst Group is marktleider in de Benelux op het gebied van het professioneel organiseren van externe inhuur. De organisatie biedt een diversiteit aan flexoplossingen, waaronder contracting, matchmaking, managed service providing (msp) en business consultancy. Er werken dagelijks ongeveer 15.000 professionals bij ruim vierhonderd opdrachtgevers in Europa, waarmee HeadFirst Group een jaaromzet realiseert van ongeveer 1,5 miljard euro. De bekendste merken van HeadFirst Group zijn de intermediairs HeadFirst, Between en Myler en MSP-dienstverlener Staffing Management Services. Door de unieke samenstelling van bedrijven – met ieder zijn eigen specialistische diensten - heeft HeadFirst Group een oplossing voor ieder inhuurvraagstuk. Zorgeloos inhuren, dat is onze belofte. Bekijk alle berichten van HeadFirst Group
Deze service had ik ook, jaren geleden, alleen was ik toen in vaste dienst. M.a.w. wat ik hier lees kan ik nou niet als zelfstandige betitelen. Misschien een van de redenen waarom er zo’n ophef wordt gemaakt in Den Haag wanneer het gaat om schijnzelfstandigen.