Hugo-Jan Ruts 17 februari 2019 Eén reactie Print Het Franse freelance-platform Malt haalt 25 miljoen op om expansie te financieren, onder andere naar NederlandHet succesvolle Franse freelance platform Malt heeft 25 miljoen extra ontvangen van investeringsmaatschappijen om haar Europese expansie te financieren. Nederland staat boven aan de verlanglijst van Malt. Malt, in 2013 gestart als Hopwork, brengt online freelancers en opdrachtgevers bij elkaar. Momenteel vooral in Frankrijk en Spanje. Het platform claimt 100.000 freelancers in haar bestand te hebben en voor meer dan 15.000 opdrachtgevers te werken. Driekwart van de beursgenoteerde bedrijven uit de CAC40 zouden wel eens van de diensten van Malt gebruik hebben gemaakt. Na uitbreiding naar Spanje wil Malt het platform nu verder over Europa uitrollen. Te beginnen in Nederland en Duitsland. De propositie van Malt is deels vergelijkbaar met die van het Nederlandse freelanceplatform Jellow of het Amerikaanse UpWork. Vraag en aanbod bij elkaar brengen, zonder tussenkomst van bureaus en extra ondersteuning voor wie dat wil. Waar Jellow dat dat ook doet richting de opdrachtgever richt Malt zich daarbij primair op de freelancers. Zo biedt Malt – in ieder geval in Frankrijk – korting op verzekeringen en organiseert het in een aantal grote Franse steden ook het nodige om zo offline community’s op te bouwen. Malt wil dit jaar nog in Nederland actief gaan worden. platform Print Over de auteur Over Hugo-Jan Ruts Hugo-Jan Ruts is 'editor-in-chief' en uitgever van ZiPconomy. Bekijk alle berichten van Hugo-Jan Ruts
Het wordt druk in de FL platform wereld. Uiteindelijk zullen de diepste zakken wel winnen. Maar voorlopig neem het aantal spelers nog flink toe. De vraag is of de pure-plays FL platforms gaan winnen. Of dat meer multi-channel concepten de lead nemen. Het zou ook een combinatie kunnen worden. visies welkom 😉 Groet Cris Buningh