"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

Part of the Deal – Handleiding Onderhandelen voor ZZP-ers

De titel Part of the Deal staat voor het feit dat onderhandelen onderdeel is van de werkzaamheden als zzp-er en voor de basisgedachte van elke onderhandeling: je doet het samen met je onderhandelingspartner. Je bent beiden onderdeel van de uiteindelijke deal.

In de afgelopen 20 jaar hebben we veel ervaring opgedaan met marketing, sales en onderhandelingen. De laatste 10 jaar vanuit Het Agentschap, waar we zzp-ers uit de creatieve sector zakelijk en creatief ondersteunen. Onder andere in het sluiten van deals. In de praktijk blijken de meeste zzp-ers het lastig te vinden om voor zichzelf te onderhandelen met hun opdrachtgevers. Hoewel ze heel goed zijn in het beoefenen van hun vak hebben ze weinig geloof in hun eigen kunnen als het gaat om de gage die daar bij hoort.

De negatieve perceptie van een onderhandeling zorgt ervoor dat ze vaak overgaan tot een vluchtig handjeklap om maar snel tot een deal te komen.
We geven met Part of the Deal inzicht in het hele proces van een onderhandeling. Welke stappen doorloop je en hoe bereid je je voor? Met wie onderhandel je? Welke informatie verzamel je vooraf en tijdens een onderhandeling? Hoe ga je om met tegenwerpingen of een keiharde ‘nee’?

We laten zien dat de gage maar een klein onderdeel is van het hele traject. En dat onderhandelen vooral gaat over communiceren en veel vragen stellen. Alle informatie in deze handleiding is gebaseerd op bestaande theorieën over succesvol onderhandelen en onze eigen praktijk als agent van uitvoerende artiesten, media professionals en creatieven. Van elke onderhandeling kunnen we leren en nemen we weer iets mee naar de volgende onderhandeling. Die kennis en ervaring delen we graag.

Part of the Deal heeft als ondertitel Handleiding Onderhandelen voor ZZP-ers. Het neemt je mee door het hele proces en is een naslagwerk wat je er snel bij pakt als je weer aan een onderhandeling begint. Het leest gemakkelijk en bevat enkele aansprekende voorbeelden uit de praktijk.

Ongeacht het product of dienst dat je verkoopt als zzp-er, na het lezen van Part of the Deal kijk je heel anders tegen onderhandelen aan en zul je er veel meer uithalen dan voorheen het geval was.

Jigal Schrijver werkte jarenlang als marketing manager voor verschillende organisaties. Sinds 2010 is hij actief als manager voor uitvoerende artiesten. Hij doet dat via zijn eigen bureau Het Agentschap. Samen met zijn compagnon Matijs Wessels schreef hij Part of the Deal.

Bestel het boek Part of the Deal bij managementboek.nl.

Op Managementboek.nl vindt u ruim 25.000 producten. Alle producten zijn op voorraad. Naast het traditionele boek kunt u bij ons terecht voor e-booksluisterboeken en spellen. Bekijk alle berichten van ManagementBoek.nl