"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

The Future Group onthult nieuwe merkidentiteit en campagne: ‘Independent Together’

Op 28 mei introduceert The Future Group haar vernieuwde merkidentiteit, ‘Independent Together’, via een nieuwe huisstijl, website en een nieuwe merkcampagne. In een tijd waarin steeds meer IT-professionals de sprong naar zelfstandigheid overwegen, komt deze lancering volgens het IT-collectief op een goed moment.

In een tijd waarin steeds meer IT-professionals de sprong naar zelfstandigheid overwegen, komt deze lancering op een goed moment. Het afgelopen jaar zette de trend verder door op de IT-arbeidsmarkt, waarbij een aanzienlijk aantal professionals de voorkeur geeft aan autonomie en flexibiliteit. Volgens een recent rapport van Headfirst kwam de groei in het aanbod van IT’ers op de arbeidsmarkt in 2023 vooral door de toename van het aantal zelfstandig professionals.

Belangrijke voorwaarde voor werkgeluk

Jasper van Orden, algemeen directeur bij The Future Group

‘Voor deze zelfstandige professionals is onafhankelijk en vrij zijn niet alleen een wens, maar een belangrijke voorwaarde naar werkgeluk’, zegt Jasper van Orden, algemeen directeur bij The Future Group. “Ze streven naar de vrijheid om hun eigen koers te kunnen varen, om zelf de regie te pakken over hun werk, maar vinden dit wel een erg spannende stap.” De opkomst van zelfstandigheid gaat daarbij ook hand in hand met een groeiende vraag van opdrachtgevers naar zelfstandige denkers die buiten de gebaande paden durven te treden. 

The Future Group, als Nederlands grootste IT-collectief voor zelfstandige professionals, biedt deze groep naar eigen zeggen het beste van twee werelden. De ondernemers van The Future Group zijn zelfstandig ondernemers, maar ze staan er niet alleen voor. En deze ‘back-up’ van ruim 400 zelfstandige IT-experts heeft ook voor opdrachtgevers een grote meerwaarde daar waar het gaat over snelheid en continuïteit, zo zegt het IT-collectief.

AI-gegeneerde campagnebeelden

In samenwerking met het creatief strategisch bureau Mensch heeft het afgelopen jaar dan ook geleid tot een herpositionering van ‘Samen Ondernemen’ naar ‘Independent Together’. Een merkbelofte met relevantie voor zowel zelfstandige professionals als opdrachtgevers en die goed uitdraagt waar The Future Group als ‘Slimme Zwerm’ naar eigen zeggen voor staat. Eenheid in verscheidenheid en vrijheid in verbondenheid – zo typeert The Future Group de kernwaarden van de nieuwe merkidentiteit. Het belang van verbondenheid en gemeenschappelijkheid wordt onderkend, zelfs in een wereld van onafhankelijke ondernemers.

The Future Group maakt gebruik van AI-gegenereerde campagnebeelden, waardoor de innovatieve geest van het merk wordt benadrukt en tegelijkertijd de grenzen van creativiteit worden verlegd. “Met de lancering van ‘Independent Together’ streeft The Future Group ernaar haar positie als toonaangevend IT-collectief te versterken en haar missie voort te zetten om zelfstandige professionals te ondersteunen in hun zoektocht naar autonomie, samenwerking en succes,” aldus de verklaring. 

De ZiPredactie plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. (contact: info[AT]zipconomy.nl) Bekijk alle berichten van ZiPredactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *