"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

Vijf boeken over ondernemerschap voor in je reiskoffer

De zomers aan het strand zijn hét uitgelezen moment om weer in de boeken te duiken. In dit artikel licht de redactie enkele interessante ondernemerschap boeken uit die mee in de reiskoffer kunnen.

‘Echte ondernemers huilen (niet)’ van Monique Schuurmans (2024)

Hoe emoties op de werkvloer je succes vergroten

In ‘Echte ondernemers huilen (niet)’ laat Monique Schuurmans zien hoe emoties op de werkvloer essentieel zijn voor succesvol ondernemerschap. Als je regelmatig merkt dat je gedrag niet overeenkomt met je intenties, of als je automatisch harder gaat werken onder druk, biedt dit boek waardevolle inzichten. Emoties bepalen namelijk je werkelijke gedrag, zelfs in zakelijke situaties. Schuurmans combineert neurowetenschap met verhalen uit coachinggesprekken en haar eigen ervaring, en biedt praktische handvatten om emoties effectief te benutten voor het realiseren van je ondernemersdoelen. Ontdek hoe je jouw emotionele effectiviteit kunt vergroten voor meer balans, rust en succes in je onderneming.

Het boek ‘Echte ondernemers huilen (niet)’ is te bestellen via Managementboek.nl

‘Ontdek je begaafdheid’ van Ellen de Lange-Ros (2024)

Gids voor de begaafde zzp’er

In ‘Ontdek je begaafdheid’ richt Ellen de Lange-Ros zich op zelfstandige professionals die snel denken, creatief zijn, of zich vaak ‘te’ voelen door hun gevoeligheid of energie. Veel zzp’ers beseffen niet dat ze bijzonder begaafd zijn en weten niet hoe ze hun talenten optimaal kunnen inzetten voor hun bedrijf. Dit boek helpt je te ontdekken wat jouw begaafdheid is, hoe je omgaat met de perceptie van anderen en hoe je jouw energie, gevoeligheid en behoefte aan afwisseling als sterke punten kunt gebruiken. ‘Ontdek je begaafdheid’ biedt waardevolle inzichten voor begaafde zzp’ers die meer voldoening en succes willen bereiken zonder hun authenticiteit te verliezen.

Het boek ‘Ontdek je begaafdheid’ is te bestellen via Managementboek.nl

‘Jumbo wil altijd winnen’ van Rupert Parker Brady en Maarten Beernink (2021)

De 7 gouden ondernemersregels van kruidenier Karel van Eerd

“Als het met een willekeurig bedrijf wat minder gaat, heb ik de manier om er snel uit te komen: ga met je klanten om de tafel zitten en leg je problemen op tafel. Zij zullen je de weg wijzen”, aldus Karel van Eerd, oprichter van Jumbo. Jumbo wil altijd winnen’ werpt een unieke blik op de strategieën en cultuur die Jumbo Supermarkten hebben geholpen om marktleider te worden in Nederland. Aan de hand van uitgebreid onderzoek en interviews met sleutelfiguren binnen het bedrijf, onthullen auteurs Rupert Parker Brady en Maarten Beernink hoe Jumbo haar onderscheidende positie heeft veroverd en behouden in een competitieve markt. Het boek biedt inzichten in de strategische beslissingen, innovaties en leiderschapsprincipes die hebben bijgedragen aan het succes van Jumbo, en is een must-read voor ondernemers en leiders die streven naar duurzame groei en concurrentievoordeel.

Het boek ‘Jumbo wil altijd winnen’ is te bestellen via Managementboek.nl

‘Zelfzorg voor ondernemers’ van Gert Gijbels en Elke Struys (2023)

Praktische life hacks, eenvoudige zelf-reflectie en inspirerende verhalen

‘Zelfzorg voor Ondernemers’ biedt ondernemers een essentiële gids voor het effectief beheren van hun energie en welzijn te midden van de constante uitdagingen van het ondernemerschap. In dit boek benadrukken Gert Gijbels en Elke Struys het belang van zelfzorg als fundament voor succesvol ondernemerschap. Met concrete handvatten, cases en reflectie-oefeningen inspireert en ondersteunt het boek ondernemers bij het integreren van zelfzorg in hun dagelijkse routine. In een wereld die vluchtig, onvoorspelbaar en complex is, is zelfzorg cruciaal om effectief te kunnen blijven presteren. Aanbevolen door experts als Tal Ben-Shahar en Omar Mohout, biedt dit boek een verfrissende kijk op ondernemerschap, waarbij persoonlijke ontwikkeling en zakelijk succes hand in hand gaan.

Het boek ‘Zelfzorg voor ondernemers’ is te bestellen via Managementboek.nl

‘De Belg’ door Mark Koster (2024)

De mediakoning van de Lage Landen

‘De Belg’ van Mark Koster werpt een scherp licht op Christian Van Thillo, de machtige media-ondernemer die een indrukwekkend imperium heeft opgebouwd in de Lage Landen. Dit boek biedt ondernemers een meeslepende kijk op strategieën, leiderschap en de complexe dynamiek van het bouwen en beheren van een miljardenbedrijf. Van Thillo’s verhaal is niet alleen een biografie, maar ook een bron van inspiratie en waarschuwing over hoe macht en invloed in de media-industrie worden verworven en uitgeoefend. Voor ondernemers die willen begrijpen hoe ze in hun sector impact kunnen maken, is ‘De Belg’ een essentiële leeservaring die de grenzen van media, politiek en bedrijfsleven verkent.

Het boek ‘De Belg’ is te bestellen via Managementboek.nl

De ZiPredactie plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. (contact: info[AT]zipconomy.nl) Bekijk alle berichten van ZiPredactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *